常時英心:言葉の森から 1.0

約10年間,はてなダイアリーで英語表現の落穂拾いを行ってきました。現在はAmeba Blogに2.0を開設し,継続中です。こちらはしばらくアーカイブとして維持します。

munch 復習

 ペンギンは魚を食べるのが普通だと思っていましたが、クラゲも食べるそうです。

Study: Penguins choose to eat jellyfish despite lack of nutrition

Penguins regularly feast on jellyfish, a species that had been considered an unlikely choice due to its low nutritional value, Japanese scholars discovered.

Researchers from the National Institute of Polar Research mounted tiny video cameras on the backs of certain kinds of penguins to ascertain what they hunt at sea.

“This finding means we may need to reconsider the role of jellyfish in the food chain of marine creatures,” said Akinori Takahashi, an associate professor of animal ecology at the institute.

中略

According to Takahashi, the penguins gulp down smaller jellyfish whole, and if they are too big, they munch off parts containing more nutrients than others.

以下省略

http://www.asahi.com/ajw/articles/AJ201710070003.html

 munchを取り上げます。文脈から、つついて食べることを想像しましたが、少し違いました。『ライトハウス英和辞典』(第5版 研究社)で引くと「(…)をむしゃむしゃ(ぼりぼり)食べる」「むしゃむしゃ食べる(at, on)」とありました。
 LDOCEには “to eat something noisily” と定義されており、音をたてて食べる様子が伺えます。
 ペンギンの場合で考えると、ここでは勢いよくクラゲをつついて食べようとする様子を表しているのかなと思いました。(aqua)

munch on 復習 - 田邉祐司ゼミ 常時英心:言葉の森から
munch on - 田邉祐司ゼミ 常時英心:言葉の森から
munch - 田邉祐司ゼミ 常時英心:言葉の森から