常時英心:言葉の森から 1.0

約10年間,はてなダイアリーで英語表現の落穂拾いを行ってきました。現在はAmeba Blogに2.0を開設し,継続中です。こちらはしばらくアーカイブとして維持します。

the Ranger Rick approach

NYTのNEW CARS特集はNissanの新型Muranoです。その中から今回採り上げるのはthe Ranger Rick approachという表現。Ranger Rickは元々The National Wildlife Federationが子ども向けに発行しているネイチャー雑誌の名前(cf. http://www.nwf.org/Kids/Ranger-Rick.aspx)。
そこからRanger Rick Approachは「本格的なアウトドア思考」を指していると考えられます。以前に同僚が運転するMurano(2世代前)に同乗させてもらいましたが,非常に拘ったオシャレな内装が印象的でした。記事にもあるようにMuranoはアウトドア向けというよりも「オシャレなSUV」というのが基本コンセプトのようですね。(Koyamamoto)

Video Review: The 2015 Nissan Murano, Dressed Up and Looking Good
Leaf, Juke, Quest and Cube are proof that Nissan doesn’t play it safe with design. This could be because of its alliance with the French automaker Renault. If not, the French curves Nissan uses must come directly from the mother country.
Murano never took the Ranger Rick approach to styling. The first two models had a swept wedge silhouette that was more runway model than backwoods camper. Its third generation hits the catwalk remarkably true to the Resonance concept revealed at the Detroit auto show in 2013.
http://www.nytimes.com/2015/01/30/automobiles/autoreviews/video-review-the-2015-nissan-murano-dressed-up-and-looking-good.html?hpw&rref=automobiles&action=click&pgtype=Homepage&module=well-region®ion=bottom-well&WT.nav=bottom-well&_r=0