常時英心:言葉の森から 1.0

約10年間,はてなダイアリーで英語表現の落穂拾いを行ってきました。現在はAmeba Blogに2.0を開設し,継続中です。こちらはしばらくアーカイブとして維持します。

ultrasound

1つの体に2つの頭をもった赤ちゃんが生まれました。記事の中に出てくる”ultrasound”が気になり,Weblioで調べました。「超音波」という意味がありました。ちなみに「音波」という意単語を調べたら”sound wave”でした。”ultrasound wave”にはならないのですね。赤ちゃんを出産した母は超音波診断を行っていなかったためこのことには気が付かなかたったそうです。(Ume)

‘Baby Having 2 Heads’ Born in India

Conjoined twins born at a hospital in India appear to share everything below their two, separate heads, hospital officials told ABCNews.com.
“Yes this report is perfectly true that we have delivered a female baby having two heads,” Dr. Ashish Sehgal, the CEO of Cygnus JK Hindu Hospital, told ABCNews.com in an email. “She is presently alive and healthy.”
The birth occurred Wednesday morning by Caesarean section, Sehgal said.
The mother thought she was only carrying one baby because she was too poor to afford an ultrasound, according to Asia Cover Press.

http://abcnews.go.com/blogs/health/2014/03/14/baby-having-2-heads-born-in-india/