常時英心:言葉の森から 1.0

約10年間,はてなダイアリーで英語表現の落穂拾いを行ってきました。現在はAmeba Blogに2.0を開設し,継続中です。こちらはしばらくアーカイブとして維持します。

thaw out

米国の小売業者の売上が回復し始めました。記事の見出しがおもろいと思ったので取り上げます。”thaw out”をWeblioで調べると「〈凍結したものが〉解ける, 〈冷えた体・手足などが〉温まる」という意味がありました。一時期は猛烈な雪によって小売業の売り上げが鈍っておりました。雪解けと同時に,売上も正常の状況に戻ったということを”thaw out”が表していると考えました。(Ume)
February US retail sales thaw out after winter chill

US retail sales rose for the first time in two months in February, official figures have shown.

The figures suggest the world's largest economy is gaining in strength after suffering the third-coldest winter on record.

Retailers reported that sales rose 0.3% in the month, the US Commerce Department said, after falling by a revised 0.6% in January.

The figure beat economists' forecasts for a more modest rise of 0.2%.

http://www.bbc.com/news/business-26560856