常時英心:言葉の森から 1.0

約10年間,はてなダイアリーで英語表現の落穂拾いを行ってきました。現在はAmeba Blogに2.0を開設し,継続中です。こちらはしばらくアーカイブとして維持します。

cerebrospinal fluid loss

川崎市立中学校で今年1月、当時1年だった男子生徒が柔道の授業中に頭や背中を強打し、「脳脊髄液減少症」と診断されていたことが分かりました。銃剣道の義務化を推進してきた元オリンピック選手で,現在,某大学の教員である委員は胸を張って事故はないと言っていたことを思い出しました。しょせん,「できる人」からの発想だったのではないでしょうか。cerebrospinal fluid lossは「脳脊髄液減少症」だそうです。(EnDough)

According to the JJAVA, in one of the three cases, in January this year a 14-year-old junior high student in Kawasaki, Kanagawa Prefecture, struck his head and back when he was thrown down by another student over 20 kilograms heavier and 10 centimeters taller than him during a judo class. He was first diagnosed with whiplash, but in June was finally diagnosed with cerebrospinal fluid loss. He has been treated for the disorder and is recovering, but his mother, 42, complains that his ailment wasn't diagnosed sooner.

http://mainichi.jp/english/english/newsselect/news/20121017p2a00m0na001000c.html