常時英心:言葉の森から 1.0

約10年間,はてなダイアリーで英語表現の落穂拾いを行ってきました。現在はAmeba Blogに2.0を開設し,継続中です。こちらはしばらくアーカイブとして維持します。

collarの名詞形

以前ブログで,Minesota君がcollarとcatchの比較をしてくれていましたが,昨日,逮捕された高橋克也容疑者に関する記事に,6月3日に逮捕された菊池容疑者逮捕の事が書かれていました。この場合もMinesota君の説明通り,catchではなく,collarが名詞で使用されていました。復習も兼ねて再度取り上げさせていただきました。(GP)
http://d.hatena.ne.jp/A30/20120525/1337917708
When one of the investigators asked him if he was Takahashi, he replied "Yes," the police said. He was wearing a light gray polo shirt and blue jeans.
Takahashi told investigators he had several million yen on him. He had a black business bag and a brown bag when he was apprehended, the police said. He had entered the cafe shortly after 6 a.m.
Takahashi's arrest followed the June 3 collar of Kikuchi, who is also suspected of involvement in the subway attack. The break led to the police learning that Takahashi was working for a construction firm in Kawasaki and that he withdrew about \2.38 million from a bank before fleeing.