常時英心:言葉の森から 1.0

約10年間,はてなダイアリーで英語表現の落穂拾いを行ってきました。現在はAmeba Blogに2.0を開設し,継続中です。こちらはしばらくアーカイブとして維持します。

Dysphonia

先ほどの「NHKニュース7」は「けいれん性発声障害患者の会」結成の報を伝えていました。これは文字通り突発的に喉がけいれんし(involuntary tightening or constriction of the larynx during phonation),発声行為がうまくできなくなるという障害で,広く認知もされてないとのこと。音声が専門のはずの私自身もまったく知りませんでした。あわてて,英語ニュースの方を聞いてみると,spasmodic dysphoniaと言っていました。早速,USA TODAYのHealth Encyclopediaを引いておきました。ひとつ賢くなりました。(UG)

Definition of Dysphonia
Voice disorders characterized by hoarseness, weakness or even loss of voice are called dysphonia.
Description of Dysphonia
Your voice box or larynx is a framework of cartilage containing vocal cords. These structures vibrate to produce the sound of your voice.
Spasmodic dysphonia is a voice disorder characterized by intermittent, involuntary tightening or constriction of the larynx (voice box) during phonation. The interruption of air flow results in staccato, jerking, labored speech. Occasionally, vocal spasms can abduct or separate the vocal folds resulting in breathy voice breaks (abductor spasmodic dysphonia).
http://www.healthscout.com/ency/68/647/main.html