常時英心:言葉の森から 1.0

約10年間,はてなダイアリーで英語表現の落穂拾いを行ってきました。現在はAmeba Blogに2.0を開設し,継続中です。こちらはしばらくアーカイブとして維持します。

keystone 復習

 北朝鮮に対し、かなり強気の姿勢です。

Trump says Japan would shoot N Korean missiles 'out of sky' if it bought US weaponry

Abe has made resolving the emotive abductions issue a keystone of his career. The families hope their talks with Trump - the third U.S. president they have met - will somehow contribute to a breakthrough, although experts say progress is unlikely.
Abe also expressed his condolences for the victims of a gunman who massacred at least 26 worshippers at a church in Texas.

http://www.channelnewsasia.com/news/world/trump-says-japan-would-shoot-n-korean-missiles-out-of-sky-if-it-9377896

 keystoneを取り上げます。『ジーニアス英和辞典』(第五版,大修館)を引いたところ、「かなめ石」、「(議論・計画の)主旨,根本原理」などと載っておりました。また俗語で「野球の二塁」、「警察」とも書かれておりました。Oxford Dictionary of English (2th) には、定義の一つに"the central principle or part of a policy, system, etc., on which all else depends"とありました。

またKeystoneというアメリカの映画会社があり、1912年創設とかなり古く、サイレント映画などを制作していたようです。その中の喜劇で出てくるヘマ警官をKeystone Kops(Cops)と呼び、そうした映画そのものをKeystoneと呼ぶこともあるようです。(『ジーニアス英和大辞典』) (Gomez)