常時英心:言葉の森から 1.0

約10年間,はてなダイアリーで英語表現の落穂拾いを行ってきました。現在はAmeba Blogに2.0を開設し,継続中です。こちらはしばらくアーカイブとして維持します。

The quake at 2:28 p.m. was centered

ゼミの授業中にこの地震に見舞われてしまいました。古い建物にいましたので揺れも尋常ではなく,あの日のことが一瞬頭を横切りましたが,何事もなくほっと胸をなでおろしました。さて,「震源(focus)は〜」という言い方はいろいろとありますが,KyodoはThe quake was centered~.としていましたので,報告しておきます。(Inaho)

M5.5 quake hits Kanto region, no tsunami warning issued
TOKYO, May 25, Kyodo

An earthquake with a preliminary magnitude of 5.5 struck the Kanto region in eastern Japan on Monday afternoon, but there were no immediate reports of damage and injuries and no tsunami warning.

The quake at 2:28 p.m. was centered north of Saitama Prefecture at a depth of about 56 kilometers. It shook areas in the vicinity including Tokyo, Ibaraki, Chiba and Kanagawa prefectures, temporarily disrupting air and train services.

No irregularities were found at nuclear power plants in Ibaraki and Fukushima prefectures, the Nuclear Regulation Authority said.