常時英心:言葉の森から 1.0

約10年間,はてなダイアリーで英語表現の落穂拾いを行ってきました。現在はAmeba Blogに2.0を開設し,継続中です。こちらはしばらくアーカイブとして維持します。

choreograph

北朝鮮の故金正日氏の葬儀がはじまりました。CNNの記者が何度もshowという言葉を使ったのが印象的でした。すべてがchoreograph(「振り付けをする→演出をする」)されていました。choreo-とKoreaは関係があるのでしょうか、などと疑問を持ちました。(ゼミ生 To To To)

(CNN) -- The funeral of the North Korean leader Kim Jong Il unfolded across the snow-laden streets of Pyongyang on Wednesday, with the secretive regime displaying its ability to choreograph elaborate state ceremonies.
A North Korean state television broadcast of the services showed a tearful Kim Jong Un, the son and chosen successor of Kim Jong Il, trudging through the snow alongside a black car, which carried a giant portrait of a smiling Kim.