常時英心:言葉の森から 1.0

約10年間,はてなダイアリーで英語表現の落穂拾いを行ってきました。現在はAmeba Blogに2.0を開設し,継続中です。こちらはしばらくアーカイブとして維持します。

motorcade 復習

 中国の習近平国家主席が台湾を訪問しました。中国と台湾の政治的関係は緊張をはらんでおり,象徴的な訪問となりました。習氏の訪問前に台湾の民主化を訴える活動家が逮捕される場面もありました。
 記事の中で気になった単語は"motorcade"です。『Wisdom英和辞典第三版』(三省堂)を調べると「(パレードでの) 自動車行列」という意味がありました。日本でもこれまでさまざまな要人が来日してきましたが、そのたびに見かけるあの車列のことです。習国家主席は3日間台湾に滞在することになっております。(Ume)

China's Xi Jinping visits Hong Kong for handover anniversary

A series of official celebrations are planned for this weekend, as well as the inauguration of Hong Kong's incoming chief executive Carrie Lam.
But parts of Hong Kong are under a tight security lockdown amid worries of further protests, with several major roads closed and sections of the city centre blocked off from the public.
Thousands of police officers are being deployed across the city and along the route Mr Xi's motorcade will take when it enters the city.

http://www.bbc.com/news/world-asia-china-40428618

大迫力の国賓車列!!オバマ大統領 お台場 警視庁 白バイ パトカー 警護車 President Barack Obama Motorcade Tokyo 2014.4.24 - YouTube