常時英心:言葉の森から 1.0

約10年間,はてなダイアリーで英語表現の落穂拾いを行ってきました。現在はAmeba Blogに2.0を開設し,継続中です。こちらはしばらくアーカイブとして維持します。

reliever 復習

レンジャーズのダルビッシュ投手は右肘の手術後、3度目の先発出場を果たしましたが、76球を投げ緊急降板しました。

Rangers’ Darvish fine after shoulder issue

ARLINGTON, Texas (AP) — The Texas Rangers got good news on Yu Darvish a day after the right-hander exited early with shoulder stiffness in his third start since last year’s Tommy John surgery, and they activated catcher Robinson Chirinos from the 60-day disabled list for his return from a broken right forearm.

Darvish reported no problems after playing catch Thursday and was expected to throw his regular bullpen session Friday in Seattle. If he stays on regular rest, his next start would be Monday in Oakland.

Chirinos was available Thursday against Houston after the move was announced a few minutes before the game. The Rangers sent right-handed reliever Luke Jackson to Triple-A Round Rock and made room for Chirinos on the 40-man roster by designating right-hander Phil Klein for assignment.

Texas had planned for Darvish to throw up to 95 pitches Wednesday after he won in each of his first two starts. But he threw only 76 pitches, with seven strikeouts and four walks before leaving with the game tied 1-1. The only run he allowed in his five innings was a homer to George Springer leading off the game, a 3-1 Astros win.

http://the-japan-news.com/news/article/0003007434

今回取り上げるのはrelieverです。relieveは人を安心させるなどの意味がありますが、ここではerという形になっており、人を表しているようです。

ライトハウス英和辞典』(第5版 研究社)で調べましたが載っておりませんでしたので、スマートフォンに内蔵されているジーニアス英和辞典MX増補版for iOSで調べました。すると、relieverは加算名詞で「救援投手」という意味であることがわかりました。その後にライトハウスの辞書に戻ってみますと、relief pitcherで「救援投手、リリーフ」と載っておりました。

過去にこの表現に関連する内容のものがございました。(aqua)

quality relief pitcher - 田邉祐司ゼミ 常時英心:言葉の森から