常時英心:言葉の森から 1.0

約10年間,はてなダイアリーで英語表現の落穂拾いを行ってきました。現在はAmeba Blogに2.0を開設し,継続中です。こちらはしばらくアーカイブとして維持します。

close out #2

明けましておめでとうございます。いよいよ最終学年の年となりました。今年は髪の毛も切って英語と真剣に向かい合う所存でございますので、ご指導、よろしくお願い申し上げます。

年末に取り上げましたclose outですが、違う文脈で用いられているのを見つけましたのでアップしておきます。ring inと同じように忘れないPVとなりました。(Shou-VR*)

Abe Closes Out Best Year for Stock Market Since ’72

If Prime Minister Shinzo Abe is worried at all about the ire of Asian neighbors over his recent visit to a shrine linked to Japan’s war-time past, he didn’t show it Monday as he celebrated the final stock trading day of the year.

Mr. Abe cracked jokes and unabashedly pushed his economic policies at the Tokyo Stock Exchange in downtown Tokyo just minutes after the Nikkei Stock Average finished its best year since 1972, capping a gain of 57% for the 12 months.

http://blogs.wsj.com/japanrealtime/2013/12/30/abe-closes-out-best-year-for-stock-market-since-72/