常時英心:言葉の森から 1.0

約10年間,はてなダイアリーで英語表現の落穂拾いを行ってきました。現在はAmeba Blogに2.0を開設し,継続中です。こちらはしばらくアーカイブとして維持します。

fall out

南スーダンで軍部が衝突し多くの死傷者が出ました。
South Sudan clashes 'kill 400-500' after coup claim

"What took place in Juba was a misunderstanding between presidential guards within their division, it was not a coup attempt," he told the Sudan Tribune, a Paris-based news website, in an interview published on Wednesday.

Mr Machar, a former South-Sudanese vice-president who fell out with President Kiir in July, said he had no knowledge of or connection with any coup attempt.

http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-25425453

この記事に出てくる”fall out”に注目しました。『Wisdom英和辞典(第三版)』(三省堂)では「外側へ落ちる,けんかする,仲たがいする」などという意味がありました。この事件の影響で多くの市民が避難しているとのことです。軍部が衝突している状況では市民はなすすべがないと改めて思いました。(Ume)

fallen out of the habit of speech - 田邉祐司ゼミ 常時英心:言葉の森から