常時英心:言葉の森から 1.0

約10年間,はてなダイアリーで英語表現の落穂拾いを行ってきました。現在はAmeba Blogに2.0を開設し,継続中です。こちらはしばらくアーカイブとして維持します。

heritability

知能は生まれながら決定されているのか,環境によって決定されるのかを調べている研究の記事になります。

Study leader Nicholas Shakeshaft, from the Institute of Psychiatry at King's, said: "Our research shows that differences in students' educational achievement owe more to nature than nurture.

"Since we are studying whole populations, this does not mean that genetics explains 60% of an individual's performance, but rather that genetics explains 60% of the differences between individuals, in the population as it exists at the moment.

"This means that heritability is not fixed - if environmental influences change, then the influence of genetics on educational achievement may change too."

http://www.bbc.co.uk/news/health-25337953

この記事の中に出てくる,"heritability"を調べました。Weblioによると「遺伝率,遺伝力」などという意味が出てきました。研究によると,生まれながらの要因がGCSEテストの結果のうち60%を決定するという研究結果が報告されていました。なかなか衝撃的な記事ですが,環境要因もおろそかにしてはいけないということが書かれていました。(Ume)