常時英心:言葉の森から 1.0

約10年間,はてなダイアリーで英語表現の落穂拾いを行ってきました。現在はAmeba Blogに2.0を開設し,継続中です。こちらはしばらくアーカイブとして維持します。

jaw-dropping

Daily News NYから取り上げます。

Meet the CBS morning news reporters who REALLY don’t seem to like each other (VIDEO)

Peppy feel-good local newscasts not your cup of tea? Try sampling the nasty exchanges brewing between Philadelphia news anchor Nicole Brewer and Carol Erickson, the station's meteorologist and pet advocate.

The ladies of CBS Philly appear to be taking on-camera feuds to a whole new level.
In a jaw-dropping compilation of morning show clips a Philadelphia news anchor is seen appearing to viciously stab into her program's meteorologist while offering her reports dead-pan applause and outright criticism.
Biting right back the meteorologist at one point suggests that the former beauty queen and morning news anchor had had too much to drink.

注目するのは、jaw-droppingです。手持ちの辞書には、「(主に英略式)驚くべき」とありました(『ジーニアス英和辞典』第四版、大修館)。
ネット英英辞典にも、causing great surprise or astonishment と定義されていましたJaw-dropping | Definition of Jaw-dropping by Merriam-Webster
日本語でいう「口をあんぐりさせる」といったところでしょうか。このニュース(みたく)のように朝から笑えるようなニュースは日本にはなかなかないなと思いました。(Suagr)


http://www.nydailynews.com/news/national/cbs-reporters-don-article-1.1362846